قبل از ازدواج آمادگي رواني لازم را داشته باشيد

سايت همسريابي شيدايي - 428 هزار نفر آماده ازدواج دائم و موقت

قبل از ازدواج آمادگي رواني لازم را داشته باشيد

۳۶۶ بازديد

يك كارشناس ارشد روانشناسي گفت: تا زماني كه يك نفر برخي آمادگي‌ها را در خود رشد و پرورش نداده باشد لزوما با يافتن فردي كه داراي تمام ملاك‌هاي مورد نظرش است نمي‌تواند ارتباط پايداري داشته باشد وقتي اين آمادگي‌ها نباشد، كم كم تنش‌ها شروع خواهد شد. دو طرف حرف هم را نخواهند فهميد، درگيري‌ها بيشتر و روز به روز طرفين از هم دور خواهند شد.


ميناخاني گفت: وقتي شما با يك نفر وارد رابطه مي‌شويد قرار است با فردي كه دنياي ديگري دارد وعلايق و نيازها، خصوصيات شخصيتي و خلقي متفاوتي از شما دارد و به طور كلي با فردي كه با شما متفاوت است، زندگي كنيد و سازگار شويد. بنابراين افسانه‌ها و ضرب المثل‌هاي عاميانه را كنار بگذاريد اين كه من و تو بايد ما شويم يا من و تو يك روح هستيم در دو بدن به درد ارتباط عاطفي طولاني مدت نمي خورند.

وي تاكيد كرد: در واقع اين عقايد نه تنها مفيد نيستند بلكه مي‌توانند به رابطه آسيب هم برسانند. وقتي طرفين رابطه فرديت خود را به نفع رابطه كنار بگذارند نه تنها بهبودي در رابطه ايجاد نمي‌شود بلكه پس از مدتي نارضايتي از رابطه شروع مي‌شود و اختلاف‌ها به شكل شديدتري ديده مي شوند.

ميناخاني در ادامه گفت: روانشناسان توصيه مي‌كنند افرادي كه كاملا شبيه ما هستند و افرادي كه اصلا شبيه ما نيستند،گزينه‌هاي مناسبي براي ارتباط نيستند. در رابطه عاطفي سالم طرفين فرديت ديگري را به رسميت مي‌شناسند. علايق و نيازهاي او را مي‌پذيرند و آنها را ناديده نمي‌گيرند. اشكال كار از جايي آغاز مي‌شود كه شما توانايي كنار آمدن با تفاوت‌هاي طرف مقابل خود را نداريد. بنابراين سعي مي‌كنيد كه او را شكل خودتان كنيد. تغيير دهيد، كنترل يا محدودش كنيد.

سايت شيدايي
http://p30far30.ir
سايت ازدواج
http://samipatogh.ir/
همسريابي موقت
http://yekkamand.ir

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.